Pages

Search This Blog

Find Maximum and Minimum from an Array


Module MaxMin

    Sub Main()
        Dim n, i, min, max As Integer
        Console.Write("Enter the number of Elements: ")
        n = CInt(Console.ReadLine())
        Dim arr(n) As Integer
        For i = 0 To n - 1
            Console.Write("Enter the " & (i + 1).ToString & "th element: ")
            arr(i) = CInt(Console.ReadLine())
        Next
        Console.WriteLine("Array Contains...")
        For i = 0 To n - 1
            Console.Write(arr(i) & " ")
        Next
        min = arr(0)
        max = arr(0)
        For i = 0 To n - 1
            If arr(i) < min Then
                min = arr(i)
            End If

        Next
        For i = 0 To n - 1
            If arr(i) > max Then
                max = arr(i)
            End If

        Next
        Console.WriteLine()
        Console.WriteLine("Minimum=" & min)
        Console.WriteLine("Maximum=" & max)
        Console.ReadLine()
    End Sub

End Module

2 comments:

  1. Imports System.Console
    Module Module1
    Sub Main()
    Dim x As Integer
    WriteLine("Enter the size of element")
    x = ReadLine()
    Dim array(x), i, max, min As Integer
    WriteLine("Enter " & x & " Element")
    For i = 0 To x - 1
    Write("Element " & i + 1 & " : ")
    array(i) = ReadLine()
    Next
    max = array(0)
    min = array(0)
    For i = 0 To x - 1
    If array(i) > max Then
    max = array(i)
    End If
    If array(i) < min Then
    min = array(i)
    End If
    Next
    WriteLine("The Maximum number from inserted elements is: " & max)
    WriteLine("The Minimum number from inserted elements is: " & min)
    ReadLine()
    End Sub
    End Module

    ReplyDelete
  2. very informative blog and useful article thank you for sharing with us , keep posting learn

    more about Dot net
    .NET Online Course

    ReplyDelete